גוגל אנליטיקס:

התנהגות הגולשים – מה היא מלמדת?

לעיתים התמונה מבלבלת – אינדיקטורים מסויימים נראים חיוביים ואינדיקטורים אחרים – שליליים. אז מי מהם "אמיתי"?

גוגל אנליטיקס מכיל (כמעט) אינסוף מידע, אבל הוא דורש עבודה: צריך ללמוד איך להסתכל על המספרים. צריך ללמוד לנתח את המידע כדי באמת להפיק ממנו תועלת.

ראו לדוגמא את האתר שמתואר בגרף כאן, שמראה עליה רצופה ומתמשכת באחוז המבקרים החוזרים – אינדיקציה שעשויה להיות חיובית, ותנודתיות ענקית במספר דפים נצפים בממוצע לביקור – אינדיקציה שעשויה להיות דווקא שלילית.

הגרף הזה מכסה תקופה ארוכה, כמעט שנתיים. דמיינו לרגע שהייתם רואים רק חצי ממנו.. אין ספק שאז התמונה היתה ברורה יותר, אבל אולי היא הייתה בעצם מטעה?

התנהגות הגולשים א


למה ממוצע דפים נצפים לביקור עולה ויורד, ושוב עולה ושוב יורד?

רק הרחבת טווח הזמן מגלה לנו את התשובה האמיתית:

התנודתיות במספר הדפים הנצפים בממוצע לביקור היא עונתית, וליתר דיוק – תלויה בחגים! ולכן היא לא אינדיקציה לשיפור בתגובת הגולשים לאתר, אם כי היא מראה שרמת המרוצות שלהם נותרת יציבה.

ראו שוב את הגרף לאחר שהוספנו תאריכים – ראו כיצד החגים מסבירים לגמרי את התנודתיות במספר דפים הנצפים:

התנהגות הגולשים: דפים נצפים, ביקורים חוזרים


מה לגבי אחוז המבקרים החוזרים?

עליה רצופה ומתמשכת באחוז המבקרים החוזרים – במקרה הזה מכ- 11% מכלל הגולשים ל- 21% בתוך פחות משנתיים – יכולה להצביע על עליה ברמת האהדה לאתר. גולשים חוזרים לאתר הם סימן לגולשים מרוצים – אינדיקציה חיובית!

אבל יתכן שהעליה באחוז החוזרים מקורה דווקא בירידה כוללת במספר המבקרים באתר.

כלומר – יש איזה 100 שאוהבים אותנו, והם חוזרים יותר ויותר, אבל לא הצלחנו להגיע לקהלים חדשים ולהרחיב את אוכלוסית הגולשים שלנו – אינדיקציה שלילית!

הגרף הבא מראה את התנועה לאתר באותה תקופה – כניסת מבקרים ודפים נצפים – ממוצע יומי בכל חודש:

העליה הברורה מאשרת כי העליה באחוז החוזרים מהווה אינדיקציה חיובית: יותר ויותר גולשים נכנסים לאתר וגם חלק גדול יותר מהם חוזר לאתר – סימן שהגולשים מרוצים..

מבקרים ודפים נצפים


אז הגולשים מרוצים או לא?

מספר המבקרים באתר עולה כל הזמן באופן יציב.
אחוז המבקרים החוזרים גדל בהתמדה.
מספר דפים נצפים ממוצע לביקור מראה אף הוא על מגמה של עליה –
אם כי איטית מאד יחסית לצמיחה בשני הפרמטרים האחרים.

הגדלת מספר הדפים הנצפים ע"י כל מבקר

יתכן שאופי האתר¹ והמבנה הטכני² שלו אינם מעודדים ביקור בדפים רבים – הגולש, שהגיע דרך גוגל ישירות לדף, מצא בדיוק את מה שחיפש ולכן אינו ממשיך להסתובב באתר.

אם רוצים להגדיל את מספר הדפים הנצפים ע"י גולש שהגיע לאתר ומצא כבר את מה שחיפש, צריך לחשוב על רעיונות חדשים לגמרי: בתקופת החגים למשל, מספר הדפים הנצפים עולה מאד³.


פוסטים נוספים בנושא:

מי מקליק יותר? ראו בפוסט אתר מכירות: להקליק על כפתור הרכישה


< הערות >

  1. מדובר באתר אוכל ולכן אם האתר בנוי טוב והגולש מגיע – דרך גוגל – ישירות למתכון שחיפש – הוא דווקא לא ימשיך להסתובב באתר. ככל שהמתכון יותר מתאים בדיוק למה שרצה, הוא פחות יסתובב.
  2. האתר בנוי כך שאין צורך לעבור דרך דפי אינדקס על מנת להגיע למתכון ספציפי, כמו שנהוג בחלק מאתרי האוכל האחרים. ההפנייה של גוגל היא ישירות לדף המתכון, ולכן הגולש מבקר בפחות דפים, בדרכו למתכון המבוקש, יחסית לאתרים דומים.
  3. בתקופת החגים התנהגות הגולשים באתר משתנה: גולשים רבים מחפשים "רעיונות לחג" ולא דווקא מתכון ספציפי ולכן הם מתבוננים ביותר מתכונים.


כדאי להירשם לעידכונים מהבלוג:




מה דעתך?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.